Moduliranje v nogometu:
Podpora pri delu nam mora biti razumevanje nogometne igre;

Nesebičen ljubeč odnos in spoštovanje do vseh deležnikov v nogometu in pripadnost klubu daje velik pomen našemu treniranju.
Uporaba koncepta dualnega učenja in treniranja posameznih trenažnih izsekov nogometa in s tem tudi preprečevanje subjektivnega razsojanja pri izboru ali selekcioniranju igralcev.
- Zagotavljanje kakovosti in trajnosti uspešnega treniranja:
– intenzivni dialog (ekipa:igralec)
- razprava z igralci o nalogah; 2. Podpora pri njihovem delu; 3. Nadzor; 4. Svetovanje; 5. Vrednotenje.
– skupne dogovorjene smernice razvoja tako vsake ekipe kot kluba; usmeritve igralcev na naloge, ki izhajajo iz ciljev posameznih modulov; dobiti odgovor – kje je težišče nalog ?
- – cilji usposabljanja igralca in ekipe; spoznati igralčevo nogometno znanje in njegove psiho-fizične sposobnosti in lastnosti;
- uporabiti vzgojno-moralno tehniko nogometa in pedagoški instinkt;
- postaviti ideal igre, ki naj postane izvir idej skozi voljo igralca in ekipe;
- Iniciativa:
Trener mora biti tisti, ki daje pobude. Te lastnosti se mora zavedati in tudi spodbujati v sebi. Sposobnost za dialog mora biti velika, da lahko trenažno delo izvedemo in da je plodno. Individualna pobuda mora ves čas obstajati, čeprav se zahtevajo različni dogovori, sporazumi.
- Refleksija – odgovor- kontrola:
Središčno mesto v učnih procesih v nogometu pripada refleksiji-odgovoru-kontroli, ki pokaže učinkovitost učenja in je odsev vsega trenažnega dela in tudi odsev koncepta sodelovanja vseh. Torej trenažno delo mora biti primerno in prepoznavno in s tem se ustvari preglednost za celoten razvoj.
Moduliranje v nogometu: kombinacija uveljavljenih načel in novih inovativnih elementov v nogometni praksi.
- modul usposabljanja:
V ospredju je treniranje, ki daje prednost poučevanju in metodologiji treniranja, ki daje poudarek na daljše obdobje in je v skladu z razvojem igralca in ekipe. Posebej je pomembno da imajo igralci možnost da tudi sami oblikujejo posamezen sklop treninga ali vaje.
- modul razvoja :
Na tem področju imamo naloge, da se preizkusijo novi načini za spopadanje z nalogami na področjih, ki so pomembna za medosebne procese in za samokontrolo in so tudi pomembna za celoten klub.
3.modul iniciative-pobude :
Na tem področju imamo naloge za spodbujanje in krepitev igralčeve pobude za njegovo osebno odgovornost.
Dejavnost trenerja v nogometu postavlja visoke cilje za trenerjevo osebnost. Njegov vzgojni učinek temelji na verodostojnosti njegovega znanja, zaupanja v njegove sposobnosti in sočutno ter ljubeče obravnavanje igralcev in same ekipe. Torej spoštovanje do vseh in tudi odgovornost do okolja in družbe.
Prostorna delitev: (prva lokacija-klub : druga lokacija- ekipa):
Različne izkušnje se pojavijo na različnih prostorih delovanja trenerjev in ostalih deležnikov dela, oba prostora tako klub kot ekipa omogočata različne izkušnje in imata tudi različne zahteve, ki pa so dodatno še komplicirane z različnimi osebnostmi, ki sam proces izvajajo. Tudi tu je poudarek na ustvarjalnem treniranju in ta poudarek je osnova za delo z igralci na igrišču. To omogoča hitrejše izvajanje pozitivnih ugotovitev v samem treningu. Takšno treniranje pa omogoča vse večjo odgovornost vseh deležnikov za prihodnje trenažno delo.
- Kaj je izobraževalni klub – najpomembnejše zahteve:
- Izkušnje v treniranju-poučevanju
- Pristojnosti za nove metode
- Refleksivne kompetence (kritično razmišljanje)
- Pripravljenost za usposabljanje
- Odgovoren tim za celoten projekt
- Klub mora imeti odgovorno osebo ki:
- Daje informacije o načrtovanih projektih
- Daje informacije o usklajevanju ciljev
- Daje informacije o nalogah v posameznih modulih
- Odgovornosti in pristojnosti kluba:
- Podpora ekipi, igralcem, trenerjem
- Uvajanje v klubsko življenje
- Kreiranje tedenskih urnikov
- Spodbujanje in podpiranje vseh deležnikov
- Ovrednotenje povratnih informacij
- Pregled uspešnosti
- Ocenjevanje razvoja igralcev in trenerjev
Pri naši nogometni praksi se pojavljajo naslednja vprašanja:
- Kako delujejo različni moduli treniranja v praksi
- Zakaj delujejo tako in kaj povzroča napredek ali zaostajanje v igri
- Kvalitativne primerjave poglobiti v praktičnih vajah
Pri naši nogometni praksi se pojavljajo naslednje zahteve za vse deležnike:
- Biti odprt, radoveden, pogled tudi z drugačnim zornim kotom
- Oblikovati raziskovalna vprašanja
- Imeti različne metode zbiranja informacij
- Obvezna predstavitev rezultatov trenažnega dela
Zaključek:
Zgoraj naveden koncept omogoča da vsi deležniki pridobijo različna znanja in spretnosti s katerimi so usposobljeni za odgovorno in tudi ustvarjalno delo v klubu in okolju. Torej ne ravnati samo po »receptih« in vzorcih delovanja. Deležniki v nogometnem delu se »ne smejo posušiti in postati postani«.
