Uncategorized

Moduliranje v nogometu:

Podpora pri delu nam mora biti razumevanje nogometne igre;

Nesebičen ljubeč odnos  in spoštovanje do vseh deležnikov v nogometu  in pripadnost klubu  daje velik pomen našemu treniranju.

Uporaba koncepta  dualnega učenja in treniranja  posameznih trenažnih izsekov nogometa   in s tem tudi  preprečevanje subjektivnega razsojanja pri  izboru ali selekcioniranju igralcev.

  1. Zagotavljanje kakovosti in trajnosti uspešnega treniranja:

intenzivni dialog (ekipa:igralec)

  1. razprava z igralci o nalogah; 2. Podpora pri njihovem delu; 3. Nadzor; 4. Svetovanje;  5. Vrednotenje.

skupne dogovorjene smernice razvoja tako vsake ekipe  kot kluba; usmeritve igralcev na naloge, ki izhajajo iz ciljev posameznih modulov;  dobiti odgovor – kje je težišče nalog ?

  • – cilji usposabljanja igralca in ekipe; spoznati igralčevo nogometno znanje in njegove psiho-fizične sposobnosti in lastnosti;
  • uporabiti vzgojno-moralno tehniko nogometa in pedagoški instinkt;
  • postaviti ideal igre, ki naj postane izvir idej skozi voljo igralca in ekipe;
  1. Iniciativa:

Trener mora biti tisti, ki daje pobude. Te lastnosti se mora zavedati in tudi spodbujati v sebi. Sposobnost za dialog mora biti velika, da lahko trenažno delo izvedemo in da je plodno. Individualna pobuda mora ves čas obstajati, čeprav se zahtevajo različni dogovori, sporazumi.

  1. Refleksija – odgovor- kontrola:

Središčno mesto v učnih procesih v nogometu pripada refleksiji-odgovoru-kontroli, ki pokaže učinkovitost učenja in je odsev  vsega trenažnega  dela in tudi odsev koncepta sodelovanja vseh. Torej trenažno delo mora biti primerno in prepoznavno in s tem se ustvari preglednost za celoten razvoj.

Moduliranje v nogometu: kombinacija uveljavljenih načel in novih inovativnih elementov v nogometni praksi.

  1. modul usposabljanja:

V ospredju je treniranje, ki daje  prednost poučevanju in metodologiji treniranja, ki daje poudarek na  daljše obdobje  in je v skladu z razvojem igralca in ekipe. Posebej je pomembno da imajo igralci možnost da tudi sami oblikujejo posamezen sklop treninga ali  vaje.

  1. modul razvoja :

Na  tem področju  imamo naloge, da se preizkusijo novi  načini za spopadanje z  nalogami na področjih, ki so pomembna za medosebne procese in za samokontrolo in so tudi  pomembna za celoten klub.

3.modul iniciative-pobude :

Na tem področju imamo naloge za spodbujanje in krepitev  igralčeve pobude  za njegovo osebno odgovornost.

Dejavnost trenerja v nogometu postavlja visoke cilje za trenerjevo osebnost. Njegov vzgojni učinek temelji na verodostojnosti njegovega znanja, zaupanja v njegove  sposobnosti in sočutno ter  ljubeče  obravnavanje igralcev in same ekipe. Torej spoštovanje do vseh in tudi odgovornost do okolja in družbe.

Prostorna delitev: (prva  lokacija-klub  :  druga lokacija- ekipa):

 Različne izkušnje se pojavijo na  različnih prostorih delovanja trenerjev in ostalih deležnikov  dela, oba prostora tako klub kot  ekipa omogočata različne izkušnje in imata tudi različne zahteve, ki pa so dodatno  še komplicirane  z različnimi osebnostmi, ki sam proces  izvajajo.  Tudi tu je poudarek na ustvarjalnem treniranju in ta poudarek  je osnova za  delo z igralci na igrišču. To omogoča hitrejše izvajanje pozitivnih ugotovitev v samem treningu. Takšno  treniranje pa omogoča vse večjo odgovornost vseh deležnikov za prihodnje  trenažno delo.

  1. Kaj je  izobraževalni   klub – najpomembnejše zahteve:
  • Izkušnje v treniranju-poučevanju
  • Pristojnosti za nove metode
  • Refleksivne kompetence (kritično razmišljanje)
  • Pripravljenost za usposabljanje
  • Odgovoren tim za celoten projekt
  1. Klub mora imeti odgovorno osebo  ki:
  • Daje informacije o načrtovanih projektih
  • Daje informacije o usklajevanju ciljev
  • Daje informacije o nalogah v posameznih modulih
  1. Odgovornosti in pristojnosti kluba:
  • Podpora ekipi, igralcem, trenerjem
  • Uvajanje v klubsko življenje
  • Kreiranje tedenskih urnikov
  • Spodbujanje in podpiranje vseh deležnikov
  • Ovrednotenje povratnih informacij
  • Pregled uspešnosti
  • Ocenjevanje razvoja igralcev in trenerjev

Pri  naši nogometni praksi se pojavljajo naslednja vprašanja:

  • Kako delujejo različni moduli treniranja v praksi
  • Zakaj delujejo tako in kaj povzroča  napredek  ali zaostajanje  v igri
  • Kvalitativne primerjave poglobiti v praktičnih vajah

Pri  naši nogometni praksi se pojavljajo naslednje  zahteve za vse deležnike:

  • Biti odprt, radoveden, pogled tudi z drugačnim zornim kotom
  • Oblikovati raziskovalna vprašanja
  • Imeti različne metode zbiranja informacij
  • Obvezna predstavitev rezultatov trenažnega dela

Zaključek:

Zgoraj naveden koncept omogoča da  vsi deležniki  pridobijo različna znanja in spretnosti s katerimi  so usposobljeni  za odgovorno in tudi ustvarjalno  delo v klubu in okolju. Torej ne ravnati samo po »receptih«  in  vzorcih  delovanja. Deležniki  v  nogometnem  delu  se »ne smejo posušiti in postati postani«.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

KAKO LAHKO SODELUJEMO?

V primeru, da vas zanima več, me lahko kontaktirate.